Cakes van Consenza

cakesconsenzaheader

De cakes van Consenza hebben een nieuw hoesje gekregen. De producten van Consenza zijn bij mij heel bekend, ik gebruik er veel van. Alleen bij de NCV ledendag sprongen deze cakes mij meer in het oog dan ervoor, misschien wel de flitsende verpakking. Ik nam de Marble Cake en Dutch Spice Cake mee naar huis om te proeven.

Consenza is een glutenvrij merk dat sinds 2006 bestaat. Ze bieden een ruim assortiment aan met 65 houdbare producten en 25 diepvriesproducten. Ik vind het een lekker en redelijk betaalbaar merk. Ik gebruik graag de cornflakes, pasta, Brusselse wafels, diepvries snacks en de cornetto’s (heerlijk!). Genoeg over alle andere producten, in deze blogpost wilden ik mijn ervaringen met de houdbare cakes delen.

Volgens de website van Consenza (klik) zijn er zes verschillende cakes. In april kocht ik er twee die mij het lekkerste leken maar ik zal je zeggen dat kiezen moeilijk was.

Marble cake

Marble cake is echte klassieker met de combinatie van vanille en chocolade. De smaak ligt niet ver af van een glutenvolle cake (dit is een compliment). Hij is wat kleffer omdat deze houdbaar is maar juist dat smaakje heb je ook bij een glutenvolle. Ik vond ‘m lekker en ik moest mezelf inhouden.

Dutch spice cake

Deze variant smaakt zowel naar cake als een ontbijtkoek. Hij maakt zijn naam waar. Hij is kruidig en kruimelig. Het is een lekker tussendoortje voor elk moment van de dag, juist bij een kop koffie. De Marble Cake vond ik in verhouding zoeter smaken.

Conclusie

Ook met deze producten heeft Consenza een lekker en makkelijk alternatief geboden voor mensen met een glutenvrij dieet. De prijs (€4.15) is redelijk gezien de grootte van de verpakking.

De cakes van Consenza zijn o.a. de te koop bij Albert Heijn (ook online) en Jumbo maar ook bij diverse online glutenvrije shops voor ongeveer €4.15.

Deze post is niet gesponsord. 

Cakes

Plaats een reactie