Coeliakie in de Media – sept 2015

bloggen2

Ondanks dat tegenwoordig niet al mijn blogpost over glutenvrij leven/coeliakie gaan, is het natuurlijk nog steeds een groot onderdeel van mijn dagelijks leven. Het nieuws rondom coeliakie volg ik nog steeds, ik lees bij andere glutenvrije bloggers en ik probeer altijd nieuwe recepten. Ik ben de laatste tijd bezig om een goede afwisseling tussen posts in de categorie “glutenvrij” en al het andere. In deze blogpost bundel ik alles wat mij opviel omtrent coeliakie in in deze post. Lees je mee?

Glutenpil?!

Elize dook met een mooi en uitgebreid artikel in de wereld van de glutenpil. Het is misschien dan ook het meest interessante bericht van de afgelopen maand: http://www.storiesofacoeliac.com/informatief/komt-er-toch-snel-een-glutenpil/

Je eigen menukaart

In september blogde wij allemaal over het onderwerp je eigen restaurant en wat er dan zoal op je menukaart zou staan. Ik vond de reacties erg leuk om te lezen (klik hier voor het overzicht).

Glutenvrije man in the USA

Gerry onze mannelijke glutenvrije blogger is op vakantie (geweest) naar Amerika. Zijn blogs vertellen veel over het reizen naar en in het reizen in dit land. Ben je benieuwd? Bekijk zijn Amerika blogs hier.

la place

La Place

La place was afgelopen maand negatief in het nieuws. Ze zouden enorm bot hebben gereageerd tegen een klant over het glutenvrije dieet. De NCV is daarna in gesprek gegaan met La Place en La Place beloofd beterschap (zie hier het persbericht).

Vakantie tijd

Heel veel glutenvrije bloggers zijn weer op vakantie geweest. Als je bij de bloggers van Wijbloggenglutenvrij hun pagina’s checkt dan kan je lezen over welke landen ze geweest zijn en hun ervaringen. Een aantal voorbeelden:

  • Miss Glutenvrij in Salou en Barcelona klik
  • Oma van glutenvrijemama.nl op vakantie naar Italië klik
  • Mirjam van Ik ben glutenvrij schreef verschillende blogs over Nederland klik

100dagenglutenvrij

100 dagen glutenvrij

Mirjam duikt dieper in de 100 dagen glutenvrij uitdaging van Yam. Er was in eerste instantie verbazing in glutenvrije wereld. Op ikbenglutenvrij.nl kun je nu een uitgebreid artikel lezen over deze actie en wordt er veel meer informatie gedeeld waardoor de actie een stukje beter te begrijpen is.

3 gedachtes over “Coeliakie in de Media – sept 2015

    • Eerlijk is eerlijk. Heeft niks met gisteren te maken. Bericht staat al twee weken als concept 😉 Nee ik dacht ik kan zelf de glutenpil wel gaan uitleggen maar dan is het net zo fijn om naar een ander te linken die dat al gedaan heeft.

Plaats een reactie